Bürolarımız

   



Sivil Savunma; düşman taarruzlarına, tabii afetlere ve büyük yangınlara karşı Üniversitemiz Yerleşkeleri ve binalarında can ve mal kaybının asgari hadde indirilmesi, hayati ehemmiyeti haiz her türlü tesis ve teşekküllerin korunması ve faaliyetlerinin idamesi için acil tamir ve ıslahı, savunma gayretlerinin Üniversitemiz personelleri tarafından azami surette desteklenmesi ve cephe gerisi maneviyatının muhafazası maksadıyla alınacak her türlü silahsız koruyucu ve kurtarıcı tedbir ve faaliyetleri ihtiva etmektir.
Ayrıca; 7126 Sayılı Sivil Savunma Kanunu gereğince Üniversitemiz Yerleşkeleri ve binaları için, 6/3150 sayılı Sivil Savunma ile ilgili Şahsi Mükellefiyet, Tahliye ve Seyrekleştirme, Planlama ve Diğer Hizmetler Tüzüğü ile Daire ve Müesseseler için Sivil Savunma İşleri Kılavuzu esaslarına göre Sivil Savunma ve Bina Koruma Planların hazırlanması, güncellenmesi ve denetlenmesi görevlerini yürütmek ve koordine etmektir. Hazırlanan planlar çerçevesinde eğitim ve tatbikatların gerçekleştirilmesi görevini sağlamaktır.



SİVİL SAVUNMA NEDİR?

Savaşta ve afetlerde halkın can ve mal kaybını en aza indirme amacını taşıyan ve topyekün savunmanın en önemli unsurlarından biri olan Sivil Savunma;

-Savaş zamanı halkın can ve mal kaybının en aza indirilmesi;
-Afetlerde can ve mal kurtarılması;
-Büyük yangınlarda can ve mal kaybının azaltılması;
-Yok olmaları veya çalışamaz hale gelmeleri durumunda yaşamı büyük ölçüde etkileyecek olan kamu ve özel kurum ve kuruluşların korunması ile bunların acil onarımlarının yapılması;
-Savaş zamanı her türlü savunma faaliyetlerinin sivil halk tarafından desteklenmesi;
-Cephe gerisinde halkın moralinin kuvvetlendirilmesi;konularını kapsayan SİLAHSIZ, KORUYUCU, KURTARICI önlem ve faaliyetler bütünüdür.
Görevleri

Halkın can ve mal kaybının en az düzeye indirilmesi
Hayatı önemi olan her türlü resmi ve özel kurum ve kuruluşların korunması,
Bu kurum ve kuruluşların etkinliklerinin sürdürülmesi için ivedi onarım ve yenileştirmenin yapılması,
Savunma çabalarının sivil halk tarafından en geniş ölçüde desteklenmesi,
Cephe gerisinin moralinin korunması,
 

SİVİL SAVUNMA UZMANI GÖREV VE YETKİLERİ NEDİR?
Sivil savunma uzmanlarının görevleri

MADDE 9 – (1) Sivil savunma uzmanları bulundukları kurum ve kuruluşlarda aşağıdaki görevleri yapar:

a) Sivil savunma planlarını hazırlamak ve bu planları güncellemek,

b) Kamu kurum ve kuruluşlarının tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,

c) Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,

ç) Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutların bakım ve korunmalarının takibini yapmak,

d) Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,

e) Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,

f) Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,

g) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesi amacıyla; Kurumu ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

ğ) Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

h) 27/11/2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hükümlerinin kurumunda uygulanmasını takip etmek ve yangın önleme tedbirlerini denetlemek,

ı) Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,

i) Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,

j) Afet, sivil savunma, acil durum, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler, koruyucu güvenlik ve ilk yardım konularında kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim vermek,

k) Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda kurumu adına sekretarya hizmetlerini yapmak, bu konularla ilgili kurumda tatbikatlar düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak,

l) Kurumun denetimine tabi kamu kurum ve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,

m) Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,

n) Kurumun Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin sekretarya hizmetini yapmak, İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile koordinasyonu sağlamak,

o) Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlamak, kamu kurum ve kuruluşlarının üst amiri adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,

ö) İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak.

(2) Sivil savunma uzmanlarına ilgili mevzuatta yer almayan herhangi bir görev verilmez.

Sivil savunma uzmanlarının yetki ve sorumluluğu

MADDE 10 – (1) Sivil savunma uzmanları, bu Yönetmelikte belirtilen görevleri; ilgili mevzuat çerçevesinde yapmaya, yaptırmaya, denetlemeye, takip ve koordine etmeye yetkili ve sorumludur.

(2) Sivil savunma uzmanları kamu kurum ve kuruluşlarının diğer birimleri ile işbirliği ve koordine içinde çalışır.



SİVİL SAVUNMA UZMANLARININ İDARİ STATÜLERİ, GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI İLE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK


 

   
 ADI SOYADI Ertuğrul PEKİÇLİ Erkan BALTACI
 KADRO UNVANI Enstitü Sekreteri Teknisyen
 GÖREV UNVANI Sivil Savunma Amiri Bakım ve Onarım Personeli
 GÖREV ALANI Sivil Savunma Sivil Savunma
 E-MAİL epekicli@istanbul.edu.tr
 sivilsavunmauzmanligi@istanbul.edu.tr
 ebaltaci@istanbul.edu.tr
 TELEFON 0 212 440 00 00 - 11898
                                 11899
 0 212 440 00 00 - 11898
                                 11899




Description4




5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim Kanunu' nun 70. Maddesi gereği Başkanlığımız altındaki ödeneklerin harcanması esnasında ödenek durumunu izlemek, ihtiyaçların temininde bütçe açısından gerekli tedbirleri almak.

Başkanlığımız bütçesi altında bulunan ödenekleri hazırlamak ve yıl içinde uygulamak, hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan, para ve malzeme kaynaklarının en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla Başkanlığımız bütçe tasarılarını plan ve program esasına göre hazırlamak ve uygulanmasını takip etmek. 

Başkanlığımızın ihtiyaçları yanında herhangi bir öz geliri olmayıp (döner sermaye vb.) ödeneği yetersiz ya da ödenek verilmeyen birimlerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Başkanlığımız ödeneği dahilinde destek hizmeti sağlamak. Doğrudan Temin Limitinin takibi ve ilgili büronun limit konusunda bilgilendirilmesi.


 

 Özlem ATAR
 Bilgisayar İşletmeni
 Bütçe Bürosu Sorumlusu
 GÖREV TANIMI
 
Birim Kalite Temsilcisi Yardımcısı
  GÖREV TANIMI

 Birim Kalite Dokümantasyon Sorumlusu
  GÖREV TANIMI

 Birim İç Kontrol Sorumlusu
  GÖREV TANIMI
Kamu İç Kontrol Standartları doğrultusunda yürütülen işlemlerin kontrolü yapılmaktadır. 
Kamu İç Kontrol Standartları, idarelerin, iç kontrol sistemlerinin oluşturulmasında, izlenmesinde ve değerlendirilmesinde dikkate almaları gereken temel yönetim kurallarını göstermekte ve tüm kamu idarelerinde tutarlı, kapsamlı ve standart bir kontrol sisteminin kurulmasını ve uygulanmasını amaçlamaktadır.Kamu İç Kontrol Standartları, uluslararası standartlar ve iyi uygulama örnekleri çerçevesinde, iç kontrolün; kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, kontrol faaliyetleri, bilgi ve iletişim ile izleme bileşenleri esas alınarak, tüm kamu idarelerinde uygulanabilir düzeyde olmasını sağlamak üzere genel nitelikte düzenlenmiştir.
 
Birim WEB İçerik Yöneticisi (WEBMASTER)
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: ozlem.atar@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 11910
                                                11268




Bütçe hazırlama ve uygulama süreçlerinde uygulamakta olduğumuz formlar standart olup ilgili kanun ve yönetmelik eklerinde ki ve E-Bütçe sisteminde ki standart formlar kullanılmaktadır.

Başkanlığımız ve Rektörlük dahilinde ki İdari ve Akademik personelin (Üst Yönetim);
- Yurt içi görev yollukları ödemeleri,
- Yurt dışı görev yollukları ödemeleri,
- Sürekli görev yolluk ödemeleri (Nakil ve Emekli Yollukları)
- Kurye görevi yapan personele seyahat kartlarının hazırlanması,
- Avans ve kredili alımlar (Devlet Malzeme Ofisinden alımlar dahil)
- Uluslararası Kuruluşlara Ait Üyelik Aidatlarının takibi ve ödeme emri hazırlanması,
işlemleri büromuz tarafından yürütülmektedir.

 
                

 Nihal AYDIN
 Harcırah (Yolluk) ve Ön Ödemeler Bürosu Şef
  GÖREV TANIMI
 E-mail: nihal.aydin@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10388 
 
 
                

 Mehtap AÇIKOĞLU
 Teknisyen
 Harcırah (Yolluk) ve Ön Ödemeler Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail: mehtap.acikoglu@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10388

 
                

 Yusuf SALTAN
 Memur
 Harcırah (Yolluk) ve Ön Ödemeler Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail: mehtap.acikoglu@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10388



657 sayılı Devlet Memurları Kanunu4857 sayılı İş Kanunu vb. diğer mevzuatlarla ilgili maddelerine göre  çalışanların özlük alacaklarına ilişkin tüm işlemlerin ve muhasebelerinin yapılmasını sağlamak.

-Her ayın 15’inde ödenen maaşlar takip eden ayın 1’den sonra hazırlanmaya başlanır. Ayın 8’inde ödeme mektubu alınır.

-Personelin derece, kademe kıdem, yer değiştirme, kadro değişikliği vs. değişiklikleri Personel Daire Başkanlığından gelen yazı doğrultusunda işlemi yapılır.

-Personel maaşından icra, sendika aidatlarının kesilmesi.

-Personelin emekli, nakil, ücretsiz izine ayrılması durumunda maaştan çıkartılması.

-Rektörlük birimine bağlı daire başkanlıkları ve birimleri personelinin emekli sandığı keseneklerinin internet ortamında onaylanması ve çıktılarının Strateji Daire Başkanlığına gönderilmesi.

-Personelin vefatı durumunda ölüm yardımı, evlenmesi durumunda aile yardımı, çocuğu olması durumunda çocuk yardımı bordrosu düzenlenmesi.

-Fiili hizmet zammı bordrolarının düzenlenmesi.

-İşçi maaşlarının hazırlanması için puantajlarının toplanması ve işlenmesi.

-İşçi raporlarının internette S.G.K.' ya işlenmesi

-İşçilerin sigortadan alacakları hastalık rapor paralarının Strateji Daire Başkanlığına yatırmaları, yatırmadıkları takdirde maaşlarından kesilmesi.

-İşçi sigortalarının internet ortamında işlenmesi ve zamanında onaylanması.

-Üniversitenin tüm işçilerinin aylık yemek yardımı ödeme bordrosu hazırlanması.

-Emekli olan işçilerin kıdem tazminatı bordrosunun ödenmesi.

-Personel adına gelen icra yazılarına cevap yazılması ve sıraya konulması.

-Gelen personele maaş belgesi düzenlenmesi

-Hukuk Müşavirliğinden gelen mahkeme yazılarına cevap verilmesi.

-Özelleştirmeden gelen personelin istekleri doğrultusunda Maliye Bakanlığına görüş sorulması ve ona göre işlem yapılması.

-Maliye bakanlığının tebliğlerine göre ilgili birimlere yazı yazılması.

-Rektörlüğümüze bağlı İç Denetim Birim Başkanlığı, Genel Sekreterlik, Koruma Güvenlik personelinin maaşlarının yapılması, tüm bu işlemler büromuz tarafından yürütülmektedir.


 
                

 Osman YEŞİLTEPE
 Teknisyen
 Maaş Bürosu Sorumlusu
  GÖREV TANIMI
 E-mail: oyesil@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10381

 
                

 Arda GÜLER
 Bilgisayar İşletmeni
 Maaş Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail: arda.guler@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10381

 
                

 Şeyma BIYIKLI
 Memur
 Maaş Bürosu Personeli
 Ödeme Emri Belgeleri Kontrol Sorumlusu
  GÖREV TANIMI
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10713


                

 Hakkı HABİBOĞLU
 İşçi - Büro Personeli
 Maaş Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail: hakki.habiboglu@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10086 

 
                

 Süleyman YILDIRIM
 İşçi - Büro Personeli
 Maaş Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail: syildirim@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10367


Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü ile ortak yürütmekte olduğumuz çalışmalar kapsamında İş Akış süreçlerimiz devam etmektedir. İşlem sürecimiz tamamlandıktan sonra yayınlanacaktır.


Maaş süreçlerinde uygulanmakta olan formlar standart olup ilgili Kanun ve Yönetmelik ekinde bulunan formlar kullanılmaktadır.


Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanarak yürürlüğe giren 2003/10 sıra numaralı Kamu İhale tebliğinde (Resmi Gazete:10/09/2003), doğrudan temin usulünün hangi hallerde uygulanabileceği ve uygulamaya ilişkin esaslar konusunda bazı açıklamalar yapılmıştır. 
Doğrudan teminde kanunun temel amacına aykırılık teşkil etmeyecek şekilde, mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin parçalara bölünmemesi şartıyla, idarelerin küçük ölçekli günlük ihtiyaçlarını karşılamaları imkanı sağlanmış olup, Kamu İhale Tebliğine göre, güncellenen tutarı aşmayan muhtelif mal alımlarının ve küçük bakım onarım işlerinin yapılmasında kolaylık sağlamak üzere ihtiyaçların; 
Kanunun 18 inci maddesinde sayılan ihale usulleri için tespit edilen kurallara uyulmaksızın; 
1. İlan yapılmadan, 
2. Teminat alınmadan, 
3. İhale komisyonu kurulmadan, 
4. Kanunun 10 uncu maddesinde sayılan yeterlik kriterlerini arama zorunluluğu bulunmaksızın, ihale yetkilisince görevlendirilecek kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak ihtiyaçlar temin edilir. 
Ancak, ihtiyaçların niteliğine göre, ilan yapılması, teminat alınması, ihale komisyonu kurulması, isteklilerden belirli yeterlik kriterlerinin aranması ile şartname ve sözleşme düzenlenmesi gibi hususlar idarenin takdirindedir. 


 
                

 Serkan AKBABA
 Teknisyen
 Doğrudan Temin Bürosu Sorumlusu
  GÖREV TANIMI
 E-mail: 
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10395
 
 
                

 Funda Kübra YALÇIN
 Teknisyen
 Doğrudan Temin Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail: 
 Telefon: 

 
                

 Ali Osman ERSOY
 Memur
 Doğrudan Temin Bürosu Personeli
  GÖREV TANIMI
 E-mail:
 Telefon: 


Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü ile ortak yürütmekte olduğumuz çalışmalar kapsamında İş Akış süreçlerimiz devam etmektedir. İşlem sürecimiz tamamlandıktan sonra yayınlanacaktır.

4734 sayılı Kamu İhale Kanununda belirtilen temel amacına aykırılık teşkil etmeyecek şekilde, İhale ile ihtiyaçların karşılanması (açık ihale, belli istekliler arasında ihale, pazarlık ihalesi) mal, hizmet ve yapım işleri alımlarının parçalara bölünmemesi şartıyla, İdare tarafından davet edilen isteklilerle teknik şartların ve fiyatın görüşülerek ihtiyaçlarını karşılamaları imkanı sağlar.


 
                

 Meral GÖKDELİ
 Şef
 Satınalma İhale Bürosu Mal Alımları Sorumlusu
  GÖREV TANIMI

 Satınalma İhale Bürosu Hizmet Alımları Sorumlusu
  GÖREV TANIMI

 E-mail: meral.gokdeli@istanbul.edu.tr 
 Telefon:  0 212 440 00 00 - 10379

 
                

 Seher CAN ÇEVİK
 Bilgisayar İşletmeni
 Satınalma İhale Bürosu Mal Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI

 Satınalma İhale Bürosu Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: seher.cancevik@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 11911

 
                            

 Merve KUŞ
 Memur
 Satınalma İhale Bürosu Mal Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI

 Satınalma İhale Bürosu Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail:  -
 Telefon:  0 212 440 00 00 - 10394

 
               

 Murat UYAR
 Memur
 Satınalma İhale Bürosu Mal Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI

 Satınalma İhale Bürosu Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI

 E-mail: murat.uyar@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10589


                            

 NACİ ÖNGEL
 Bilgisayar İşletmeni 
 Satınalma İhale Bürosu-Personel Taşıma-Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI

 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 11602
  
 
                

 Nuh AYSU
 Bilgisayar İşletmeni
 Satınalma İhale Bürosu-Personel Taşıma-Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 11602

 
                

 Burak KOCA
 Memur
 Satınalma İhale Bürosu-Akaryakıt-Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 Ek Görev: Taşınmazlar-Kiralama İşlemleri-Bürosu Personeli 
                    (Görev Tanımı ilgili büroda belirtilmiştir.)
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 11257
 
 
                

 AYŞE NUR AYDIN
 MEMUR
 Satınalma İhale Bürosu-Kamu Borçları-Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: ayseaydin97@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10365
 
 
                

 Nurcan ERMİŞ
 Memur
 Satınalma İhale Bürosu-Kamu Borçları-Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10365
  
 
                

 Sabriye TÜNAL
 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni
 Satınalma-İhale Bürosu-İcra Yazışmaları-Hizmet Alımları Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10390

 
                

 Özkan PERÇİN
 İşçi - Büro Personeli
 Temizlik Şefi

Description4



Taşınır Kayıt İşlemleri

Demirbaş ve diğer malzemenin kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine göre ambar ve kullanıcılara giriş çıkışını yapmak, mal ve hizmet alımları ile ilgili kayıtları tutmak, alınan malzemeyi kontrol ederek depolarda saklanmasını sağlamak, yıl sonunda sayım işlemlerini yaparak ilgili yerlere göndermek.

Arşiv Hizmetleri İşlemleri

Başkanlığımız personelleri tarafından üretilen belgeler Devlet Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği' nde belirtilen Standart Dosya Planı' na uygun olarak düzenlenen arşiv malzemesi (belge, dosya, klasör vb.) ve ileride arşiv malzemesi haline gelecek malzemenin tespit edilmesini, herhangi bir sebepten dolayı bunların kayba uğramaması ve gerekli şartlar altında korunarak saklanması sağlanmaktadır. Saklanma sürelerine göre belgeler alfabetik, nümerik, coğrafi vb. olarak saklanmaktadır.​​


 
                

 Aycil DOĞAN
 Ayniyat Saymanı
 Taşınır Kayıt Yetkilisi
  GÖREV TANIMI
 E-mail: adogan@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10387

 
                

 Ayfer USLU
 Ayniyat Saymanı
 Taşınır Kayıt Personeli
 GÖREV TANIMI

 Birim Arşiv Hizmetleri Koordinatörü
  GÖREV TANIMI
  
 E-mail: asisli@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10030

 
                

 Yüksel TÜRK
 Teknisyen
 Taşınır Kayıt Depo Sorumlusu
  GÖREV TANIMI

 E-mail: yukselturkk@hotmail.com
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10462

 
                

 Özlem NEYAMAN
 İşçi - Büro Personeli
 Taşınır Kayıt Personeli
  GÖREV TANIMI

 Birim Arşiv Hizmetleri Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail:  -
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10030

Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü ile ortak yürütmekte olduğumuz çalışmalar kapsamında İş Akış süreçlerimiz devam etmektedir. İşlem sürecimiz tamamlandıktan sonra yayınlanacaktır.


 


 ARŞİV HİZMETLERİNDE KULLANILAN FORMLAR

- İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı' na bağlı büroların "belge ve arşiv işlemlerinin tüm aşamalarında bu formlar kullanılacaktır. İlgili büroların bu formları eksik ya da yanlış hazırlamaları daha sonra aradıkları belgelere erişememelerine ve diğer aşamalardaki işlemlerin de aksamasına neden olacaktır. Bunun için özenle hazırlanması gereklidir.

- "Evrak/Klasör İçerik Döküm Formu" elektronik ortamda hazırlanacak, çıktıları ilgili dosya/klasörün üst kapağının iç kısmına takılacaktır. Dosyalar "Başkanlığımız Arşivine devredilirken, bu listeler ayrıca elektronik ortamda da Arşiv Sorumlusuna verilecektir. Arşiv Sorumluları, bürolar bazında elektronik ortamda dosyalar oluşturarak bu listeleri tutacaktır.

- "Evrak/Klasör Devir-Teslim ve Envanter Formu" elektronik ortamda hazırlanacak, çıktılar imzalanarak bürolarda ayrıca Başkanlığımız arşivlerinde dosyalanacaktır. Dosyalar bürolardan "Başkanlığımız arşivine devredilirken, bu formlar hazırlanacak ve ayrıca elektronik ortamda da ilgili birim sorumlularına verilecektir.

- Bürolar, Arşive devrettikleri dosyalara ilişkin "Evrak/Klasör İçerik Döküm Formu" nu kendi bilgisayarlarında tutacaklardır. Geriye dönük belgelere erişmek istediklerinde ilgili belgenin nerede olduğunu bulmalarını sağlayacaktır.



​​Standart Dosya Planı İçin TIKLAYINIZ.

ARŞİVLİK MALZEME TESPİT VE DEĞERLENDİRME TABLOSU

İÜ-İMİDB-FR-017 SAKLANMASINA LÜZUM GÖRÜLMEYEN BELGELERE İLİŞKİN İMHA FORMU


 FORM ADI AÇIKLAMA
EVRAK / KLASÖR SIRTLIK
5cm'lik Sırtlık

3cm'lik Sırtlık

1- Her dosya/klasör için düzenlenir ve dosya/klasörün sırtına takılır/yapıştırılır. 

2- "Kurum Adı" kısmında Üniversitenin amblemi kullanılır. 

3- "Birim Kodu" kısmına Başkanlığımız birim kodu yazılır. 

4- "Dosya Numarası" kurum dosyalama planında ilgili dosyayı temsil eden koddur. "Yükseköğretim Üst Kuruluşları ve Yükseköğretim Kurumları Saklama Süreli Standart Dosya Planı"nda ilgili dosyaya karşılık gelen kod yazılır. 

5- "Dosya Konu Adı", oluşan dosya için 

6- "Konu Dosya/Kalsör Sıra Numarası" aynı konuda birden fazla dosya/klasör oluşmuş ise sıra numarası verilir. 

7- "Özel Bilgi Alanı" (1) Özel Kod Alanı için kullanılır. Dosya/Klasör içinde hangi Senato Kararları'nın bulunduğunu göstererek erişimde kolaylık sağlar. (2) Diğer yazışmalarda ise aynı konuda bir yılda birden fazla dosya/klasör oluşması durumunda dosya/klasör içinde bulunan belgelerin sayısı vb. gibi erişimde kolaylık sağlayacak bilgiler için kullanılır. 

8- "Özel Kod Alanı" özel kod oluşturan işlemler sayı numaraları bu alana yazılır. 

9- "Dosyanın Yılı" dosyanın ait olduğu/oluştuğu yıl yazılır. 

10- Bu etiketi takacağınız/yapıştıracağınız dosya/klasörün sırt genişliğine göre ayarlayarak çıktı alınız. 

11- Bu etiket olmadan hiçbir dosya/klasör birim/kurum belge merkezi ve arşivine devredilmez.

İÜ-İMİDB-FR-013 EVRAK KLASÖR İÇERİK DÖKÜM FORMU


1- Her dosya için düzenlenir ve dosya/klasörün üst kapağının iç tarafına iliştirilir. 

2- Bu listeler, Bürolarca her dosya/klasör için belge düzeyinde hazırlanır. 

3- "Belge Türü" "Evrak/Klasör içerik döküm formu" hazırlanan belge/dosya ve materyallerden farklı özelliklere sahip olanlar için (yazılı belge, defter, resim, plan, harita, proje, mühür, damga, fotoğraf, film, ses ve görüntü bandı, CD, disket, kaset, manyetik şerit, vb.), "Evrak/Klasör içerik döküm formu ayrı ayrı hazırlanır ve söz konusu materyallerin özelliğini belirten ibare listelerde "Belge Türü" kısmına yazılır. 

4. "Dosya No" ilgili dosyanın konu/faaliyet numarası yazılır. "Yükseköğretim Üst Kuruluşları ve Yükseköğretim Kurumları Saklama Süreli Standart Dosya Planı"nda ilgili dosyaya karşılık gelen kodu yazılır. 

5. "Sıra No" sütununa sıra numarası verilir, aynı dosya/klasör için birden fazla sayfa kullanılması durumunda sıra numarası devam ettirilir. Aynı konuya ilişkin iki dosya/klasör varsa ikinci dosya/klasör için kullanılan listede sıra numarası devam ettirilir. 

6. "Tarih" sütununa, belgenin son işlem tarihi gün/ay/yıl olarak yazılır. 

7. "Sayı" en son işlem görmüş belgenin üretilirken almış olduğu "Sayı" yazılır. 

8. "Konusu" sütununa, belgenin konusunu ifade edecek kısa açıklama yazılır. 

9. "Sayfa Adedi" sütununa, belgenin toplam sayfa sayısı yazılır. 

10. "Açıklamalar" kısmına belgeye ilişkin belirtilmesinde yarar olan hususlar yazılır.
Örneğin; "Yazının ekleri (eklerin fazla olmasından ya da eklerin özelliğinden dolayı ayrı dosyalarda tutulmaktaysa) ... numaralı dosyada" gibi, "Gizli" gibi .... 

11. "Sayfa No" (sayfanın sağ alt kısmında yer alan) kısmına listenin sayfa sayısı yazılır. Örneğin bir sayfadan oluşuyorsa 1/1; 4 sayfadan oluşuyorsa 1/4, 2/4, 3/4, 4/4 seklinde numaralandırılmalıdır.

İÜ-İMİDB-FR-014 EVRAK/KLASÖR DEVİR TESLİM ENVANTER FORMU

1-  Dosya/Klasör devir-teslim işlemlerinin her aşamasında kullanılır.

2- "Belge Türü" "Dosya/Klasör Devir-Teslim ve Envanter Formu" hazırlanan dosya/klasörler farklı özelliklere sahip materyaller içeriyorsa (yazılı belge, defter, resim, plan, harita, proje, mühür, damga, fotoğraf, film, ses ve görüntü bandı, CD, disket, kaset, manyetik şerit, vb.) "Dosya/Klasör Devir-Teslim ve Envanter Formu-FR-02"ler ayrı ayrı hazırlanır ve söz konusu dosya/klasörlerin içeriği materyallerin özelliğini belirten ibare formlarda "Belge Türü" kısmına yazılır.

3- "Dosya Konu Kodu, Sıra Numarası, Özel Bilgi Alanı, Dosya Yılı" sütunlarına sırtlıktaki Standart Dosya Planına ilişkin veriler yazılır.

4- "Konusu ve Açıklamalar" sütununa, dosya/klasörün konusu yazılır. Dosya/Klasöre ilişkin belirtilmesinde yarar olan hususlar yazılır. Örn; "Dosya/Klasörle ilişkili belgeleri içeren ayrıca dosya/klasör oluşturulmasına (eklerin fazla olmasından yada eklerin özelliğinden dolayı ayrı dosyalarda tutulmaktaysa) ...... numaralı yada adlı dosyada" gibi, "Gizli belgeler içermektedir" gibi

5- "Adedi" sütununa, dosya/klasörün sayısı yazılır (aynı konu ile ilgili birden fazla dosya/klasör oluşmuşsa).

6- Formun sonunda yer alan "Teslim Tarihi", "Teslim Eden" ve "Teslim Alan" kısımları doldurulur ve gerekli imzaların tamamlanması sağlanır.

7- "Tarih" kısmına belge/dosya/klasörlerin birim/kurum/devlet arşivine teslim edildiği tarih yazılır.

8- "Teslim Eden" listeyi düzenleyen büronun, Memur, Şef, Sorumlu Şube Müdürü tarafından imzalanır.

9- "Teslim Alan" birim belge merkezi ve arşiv sorumlusu tarafından imzalanır.

10- "Dosya/Klasör Devir-Teslim ve Envanter Formu" ilgili bürolarca 2 (iki) kopya hazırlanır. İmzalı bir kopyası hazırlayan birimde dosyalanarak saklanır (ayrıca elektronik ortamda da tutulur) ve imzalı diğer kopyası devredilen dosya/klasörlerle birlikte ilgili birim/kurum belge merkezi ve arşivine gönderilir.

11- Ayrıca "Dosya/Klasör Devir-Teslim ve Envanter Formu" Birim Arşivi Sorumluları, bürolar bazında elektronik ortamda dosyalar oluşturarak bu listeleri tutar.

İÜ-İMİDB-FR-015 ARŞİVDEN EVRAK KLASÖR İSTEME FORMU






1- Talep, belgenin ait olduğu birim amirinin imzası ile yapılır. 

2- Talep Formunda belirtilen görevli dışındakilere belge teslim edilmez. 

3- Talep Formu, belge asıllarının talebi halinde iki nüsha, diğerleri için ise tek nüsha düzenlenir. 

4- Asıl nüshası teslim edilmiş belgeler en kısa sürede iade edilir. 

5- Bu form doldurulmak suretiyle aslı dışındaki talepler faks ile yapılabilir. 

6- Telefonla yapılacak talepler dikkate alınmaz. 



Kamulaştırma İşlemleri

Kamu yararının gerektirdiği hallerde gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerinin mülkiyetinde bulunan taşınmaz malların, devlet ve kamu tüzelkişilerince kamulaştırılmasında yapılacak işlemleri, kamulaştırma bedelinin hesaplanmasını, taşınmaz malın ve irtifak hakkının idare adına tescilini, kullanılmayan taşınmaz malın geri alınmasını, idareler arasında taşınmaz malların devir işlemlerini, karşılıklı hak ve yükümlülükler ile bunlara dayalı uyuşmazlıkların çözüm usul ve yöntemlerini düzenler. Özel kanunlara dayanılarak gerçek ve özel hukuk tüzel kişileri adına yapılacak kamulaştırmalarda 2942 Kamulaştırma Kanunu hükümleri uygulanır.


Kiralama İşlemleri

Üniversitemizin ihtiyacı olan mülkiyeti özel hukuk kişilerine veya tüzel hukuk kişilerine ait olan taşınmazların mülkiyetlerinin Üniversitemiz adına tescil ettirilmesi, Üniversitemizin veya özel hukuk kişilerinin ihtiyaçları doğrultusunda mülkiyeti Üniversitemize veya özel hukuk kişilerine, tüzel hukuk kişilerine ait taşınmaz/taşınmazların ihtiyaçları doğrultusunda bedelli/bedelsiz, süreli/süresiz tahsisi, üzerinde yapılaşma yapılmak kaydıyla irtifak (kullanım) hakkı verilmesi, bedelli, süreli özel hukuk kişilerine, tüzel hukuk kişilerine kiraya verilmesi veya kiralanmasını amaçlamaktadır.




 
 Hülya BOZKIRAN
 Şef
 Taşınmazlar Bürosu Kamulaştırma İşlemleri Sorumlusu
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: hulyab@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 – 10377





 Erkan DİLSİZ
 İşçi - Büro Personeli
 Taşınmazlar Bürosu Kiralama İşlemleri Sorumlusu
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 – 10221



 
 Mesut Fevzi AKTAŞ
 Memur
 Taşınmazlar Bürosu Kiralama İşlemleri Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 – 10373 

 


 Burak KOCA
 Memur
 Taşınmazlar Bürosu Kiralama İşlemleri Personeli (Ek Görev)
 Asıl görevi Satınalma Bürosu içinde belirtilmiştir.
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: -
 Telefon: 0 212 440 00 00 – 11257 
 

Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü ile ortak yürütmekte olduğumuz çalışmalar kapsamında İş Akış süreçlerimiz devam etmektedir. İşlem sürecimiz tamamlandıktan sonra yayınlanacaktır.





 Aydın KARABULUT
 Hizmetli
 Evrak Dağıtım Personeli
  GÖREV TANIMI

 E-mail: aydin.karabulut@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10030 / 10031
 



 Sinan KARA
 İşçi - Büro Personeli
 Evrak Dağıtım Personeli
  GÖREV TANIMI
 
 E-mail: sinan.kara@istanbul.edu.tr
 Telefon: 0 212 440 00 00 - 10030 / 10031